قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

لزوم ایمان به قرآن و کتب من قبل (قسمت سوم)

بشم یهوه الله ا ِل رحمن ا ِل رحیم

بگو ای اهل کتاب! شما هیچ آیین صحیحی ندارید، مگر آنکه تورات و انجیل و آنچه را که از جانب پروردگارتان بر شما نازل شده را اقامه کنید. ولی آنچه بر تو از جانب پروردگارت نازل شده (این قرآن) بر طغیان و کفر بسیاری از آنها می‌افزاید. پس از این قوم کافر، غمگین مباش! 

قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ لَسْتُمْ عَلَىٰ شَیْءٍ حَتَّىٰ تُقِیمُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنجِیلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَیْکُم مِّن رَّبِّکُمْ وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا فَلَا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ ﴿المائدة: ٦٨﴾

حقیقتا چطور علیرغم فرمان صریح آیۀ فوق بر لزوم اقامۀ احکام تورات، انجیل و آنچکه از جانب الله بر اهل کتاب نازل شده، عده ای هنوز بر طبل دستخورده بودن تورات و انجیل می کوبند؟؟ اگر تورات و انجیل دستخوش تغییر شده بود، پس اهل کتاب کدامین کتب را مطابق آیۀ فوق می بایست اقامه نمایند؟؟ آیا آیاتی اینچنین شوخی هستند؟؟؟ بلکه آیۀ فوق شهادتی است برای تدبر و تفکر من و شما و اهل کتاب، تا مشخص شود که افرادیکه ادعای تغییر و دستخورده بودن تورات و انجیل را دارند در بهترین حالت، مشتی جاهل و بی سواد از قرآن هستند که در صف جنود شیطان قرار گرفته اند و خودشان نمی دانند!

چگونه تو را داور قرار داده اند؟! در حالی که تورات نزد ایشان است؛ و در آن، حکم الله هست. در حالیکه پس از داوری‌خواستن از تو نیز روی بر می گردانند؟! بلکه آنها مؤمن نیستند.

وَکَیْفَ یُحَکِّمُونَکَ وَعِندَهُمُ التَّوْرَاةُ فِیهَا حُکْمُ اللَّهِ ثُمَّ یَتَوَلَّوْنَ مِن بَعْدِ ذَٰلِکَ وَمَا أُولَٰئِکَ بِالْمُؤْمِنِینَ ﴿المائدة: ٤٣﴾
آیۀ 43 سوره مائده شهادت الله است بر صحت متن تورات مقدس خود! و فرموده که تورات حامل حکم الله است (نه شامل حرف های خاخام های یهود). حالا شما شهادت چه کسی را قبول می کنید؟ شهادت الله را؟ که بر صحت متن تورات مقدس شهادت داده است یا ادعاهای کذب این و آن و فلان منتقد را؟ کدام؟

اهل انجیل نیز باید به آنچه الله در انجیل نازل کرده حکم کنند! و کسانی که بر طبق آنچه الله نازل کرده حکم نمی‌کنند، فاسقند.


وَلْیَحْکُمْ أَهْلُ الْإِنجِیلِ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فِیهِ وَمَن لَّمْ یَحْکُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿المائدة: ٤٧﴾

این هم شهادتی دیگر از قرآن! آیا کافی نیست؟ قرآن شهادت داده که انجیل حامل حکم الله است و اهل انجیل یا ایمان آورندگان به انجیل باید بر اساس احکام انجیل فرایض را اقامه نمایند. بعبارت دیگر انجیل (همان کتابی که شامل چهار صحیفه است و قدمت نسخۀ آرامی آن به سال 78 میلاد می رسد)، باید مبنای عمل به احکام و فرایض اهل الانجیل باشد.

تذکر: کلام مقدس انجیل نیز هرگز تورات را باطل نفرموده بلکه اقامۀ تورات را واجب فرموده است. نکته مهم آن است که مسیحیت در طول تاریخ با تخطی از این حکم، خودسرانه تورات و کتب قبل از انجیل را به کنار زدند و با کنار زدن کلام مقدس تورات و صحف انبیاء دچار انحرافات و شرک و کفریات شدند که تثلیث و تجسد و الوهیت تنها نمونه هایی از آن است. در حالیکه انجیل فرموده:

«گمان مبرید که آمده‌ام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم. نیامده‌ام تا باطل نمایم بلکه تا تمام کنم. زیرا هر آینه به شما می‌گویم، تا آسمان و زمین زایل نشود، همزه یا نقطه‌ای ازتورات هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود. پس هر‌که یکی از این احکام کوچکترین را بشکند و به مردم چنین تعلیم دهد، در ملکوت آسمان کمترین شمرده شود. اما هر‌که بعمل آورد و تعلیم نماید، او در ملکوت آسمان بزرگ خوانده خواهد شد. (انجیل صحیفۀ متی باب 5 آیات 17 الی 19)

یک بحث تاریخی: 

روال من آن است که بهیچ وجه وارد بحث تاریخی نمی شوم، چرا که آیات الله برای شهادت کافی می باشند و اگر کسی بواسطۀ آیات الله ایمان نیاورد به هیچ واسطه دیگری ایمان نخواهد آورد. اما در اینجا بطور استثنا برای آن دسته از افرادی که در شک و شبهه نسبت به وجود انجیل مقدس به لسان اصلی وحی بسر می برند اطلاعاتی را از یکی از کاتالوگ های کتابخانه واتیکان ضمیمه می نمایم که شاهد بر وجود انجیل (یعنی فقط چهار صحیفه) به لسان اصلی و به قدمت سال 87 میلاد در کتابخانه واتیکان است که می توانید در صورت رزرو و احراز هویت در آن کتابخانه صحیفه را مورد بازدید قرار دهید:


ترجمه متن آرامی- لاتین: این کتاب مقدس روز پنجم هفته در 18 دسامبر سال 389 یونانی (78 مسیحی) به پایان رسید. به قلم آخای شاگرد، مصاحب ِ مور آدای شاگرد که دعاهای او شامل حال ما باد. آمین.

در پایان این یادداشت، آیۀ ذیل از قرآن کریم را تقدیم تان می نمایم:

ما به موسی کتاب آسمانی دادیم؛ و شک نداشته باش که او آیات الهی را دریافت داشت؛ و ما آن را وسیله هدایت بنی اسرائیل قرار دادیم!

وَلَقَدْ آتَیْنَا مُوسَى الْکِتَابَ فَلَا تَکُن فِی مِرْیَةٍ مِّن لِّقَائِهِ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِّبَنِی إِسْرَائِیلَ ﴿السجدة: ٢٣﴾

پس شما هم شک نداشته باشید که تورات مقدس هدایت است و هدایت بود و هدایت خواهد بود و قرآن کریم نیز تذکری است برای کسانیکه ایمان می آورند و امید رحمتی را از پروردگارشان داشته اند.


والسلام علی من اتبع الهدی

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید سه‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:51 ق.ظ

سلام و خسته نباشید
لطفا یه مقاله جامع در خصوص حروف نباتی نصب فرمائید.
خیلی مشتاق چنین مقاله ای هستم.

با عرض سلام. ان شاءالله در مورد لسان وحی و بنیان های آن سعادت باشد مطالبی را در آینده نصب می کنم. تشکر از توجه شما.

روح الله یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 02:14 ق.ظ

سلام علیکم.
واقعا جای تحسین داشته و بسیار منطقی و معقول است که شما برای اثبات عدم تحریف دو کتاب الهی تورات و انجیل به سه آیه شریفه از قرآن کریم اشاره نموده اید که می فرماید:
1-وَکَیْفَ یُحَکِّمُونَکَ وَعِندَهُمُ التَّوْرَاةُ فِیهَا حُکْمُ اللَّهِ ثُمَّ یَتَوَلَّوْنَ مِن بَعْدِ ذَٰلِکَ وَمَا أُولَٰئِکَ بِالْمُؤْمِنِینَ.
﴿المائدة: ٤٣﴾
2وَلْیَحْکُمْ أَهْلُ الْإِنجِیلِ بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فِیهِ وَمَن لَّمْ یَحْکُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ.
﴿المائدة: ٤٧﴾
3-قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ لَسْتُمْ عَلَىٰ شَیْءٍ حَتَّىٰ تُقِیمُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنجِیلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَیْکُم مِّن رَّبِّکُمْ وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا فَلَا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ.
﴿المائدة: ٦٨﴾
منتها این سوال مطرح می شود که چرا با وجود سند متقن و محکم قرآنی بر عدم تحریف کتب من قبل، باز کتاب انجیل به مانند قرآن کریم یک نمونه و یک دست نمی باشد، و بلکه به چهار انجیل تبدیل شده است. باسپاس.

با سلام و عرض ادب.

انجیل یک کتاب است که چهارصحیفه دارد: متی، مرقس، لوقا و یوحنا این چهار صحیفه ای هستند که همدیگر را تایید می کنند. مانند سوره های بقره و آل عمران یا نساء و اعراف که چهار سوره طولانی هستند لیکن همگی کلام یکپارچه خداوند هستند. فراموش نکنید، اگر خداوند نتواند از کلام خودش در چهار ورق (انجیل یا تورات یا قرآن) حفاظت کند، پس چگونه می تواند قیامت را بپا کند؟! بقول قرآن: افی الله شک؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد