قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

لزوم ایمان به قرآن و کتب من قبل (قسمت اول)

بشم یهوه الله ال رحمن ال رحیم

 

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ ﴿البقرة: ٤﴾

و آنان که بدانچه بر تو نازل شده و به آنچه پیش از تو نازل شده است، ایمان مى آورند؛ و آنانند که به آخرت یقین دارند 

 

لذا نفرموده ایمان فقط به قرآن! بلکه فرموده ایمان به قرآن و کتب من قبل!! سوال این است که آیا ایمان شما به کتب من قبل، به تورات، به صحف انبیاء، به انجیل مثل ایمان به قرآن هست یا خیر؟ اصلا ایمان چیست؟ اجازه دهید از قرآن سوال کنیم:

 

قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُل لَّمْ تُؤْمِنُوا وَلَٰکِن قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا یَدْخُلِ الْإِیمَانُ فِی قُلُوبِکُمْ وَإِن تُطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا یَلِتْکُم مِّنْ أَعْمَالِکُمْ شَیْئًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ ﴿الحجرات: ١٤﴾

اعراب گفتند: «ایمان آوردیم!» بگو: «ایمان نیاورده‌اید، لیکن بگویید: اسلام آوردیم. و هنوز در دلهاى شما ایمان  داخل نشده است و اگر الله و پیامبر او را فرمان برید از کرده‌هایتان چیزى کم نمى‌کند. الله آمرزنده مهربان است.»  


که ایمان لق لقۀ زبانی نیست و ایمان زبانی هیچ ارزشی ندارد! بلکه ایمان جوشش اعتماد از درون قلب است. لذا آنجا که در سوره بقره فرمود ایمان به قرآن و کتب من قبل داشته باشید به این معنی است که اعتماد قلبی شما نسبت به قرآن و کتب من قبل باید مخلصانه و بدون تبعیض باشد اگر می خواهیم "علم" حاصل کنیم:

 

لَّٰکِنِ الرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ مِنْهُمْ وَالْمُؤْمِنُونَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَالْمُقِیمِینَ الصَّلَاةَ وَالْمُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَالْمُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ أُولَٰئِکَ سَنُؤْتِیهِمْ أَجْرًا عَظِیمًا ﴿النساء: ١٦٢﴾

لیکن راسخانِ آنان در علم، و مؤمنان، به آنچه بر تو نازل شده و به آنچه پیش از تو نازل گردیده ایمان دارند در حالیکه نمازگزارانند و زکات‌دهندگانند و ایمان‌آورندگان به الله و روز بازپسین هستند که به زودى به آنان پاداشى بزرگ خواهیم داد. 

 

پس راسخون فی العلم کسانی هستند که به قرآن و کتب من قبل ایمان دارند و برای کسب علم به آنچکه الله نازل فرموده یعنی قرآن و کتب من قبل رجوع می کنند. آیا احادیث و روایات آبا و اجدادساختۀ ما را هم الله نازل کرده؟ هرگز. آیا تاریخ و افسانه های آبا و اجدادنوشته ما را الله نازل فرموده؟ هرگز. بلکه الله "قرآن و کتب من قبل" را نازل فرموده و لذا واوی بغیر از بماانزل الله محلی از اعتنا در دیانت اسلام ندارد!

 

ادعا: آقا کدام تورات؟ کدام انجیل؟ دانشگاههای خارجی می گویند که این کتب متناقض هستند، حالا شما آمده ای می گویی ایمان بیاوریم؟؟ 

 

پاسخ: شما شهادت چه کسی برایتان ملاک است؟ الله؟ یا آکادمیای سکولار دانشگاهها؟ این را اول تعیین تکلیف کنید!

 

قُلْ أَیُّ شَیْءٍ أَکْبَرُ شَهَادَةً قُلِ اللَّهُ شَهِیدٌ بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ ... ﴿الأنعام: ١٩﴾

بگو: «گواهى چه کسى از همه برتر است؟» بگو: الله میان من و شما گواه است

 

حالا که شهادت الله کافیست بدانید که همان وجودی که قرآن را نازل فرمود تورات و انجیل و صحف انبیاء را نیز نازل فرموده و محافظت و پاسداری از ذکر خویش را خود الله بعهده گرفته و آن امر را به انسان ناتوان و فانی نسپارده است:

 

... وَأَنزَلَ التَّوْرَاةَ وَالْإِنجِیلَ مِن قَبْلُ هُدًى لِّلنَّاسِ .. ﴿آل‌عمران: ٣ و ٤﴾

... و تورات و انجیل را از قبل نازل کرد که هدایت مردم بود ... 

 

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿الحجر: ٩﴾

همانا ما ذکر را نازل کرده‌ایم، و قطعاً خودمان نگهبان آن خواهیم بود. 

 

ادعا: منظور از ذکر فقط قرآن است و آیه نهم سوره حجر به حفاظت از تورات دلالت ندارد!

 

پاسخ: ذکر، وجه تسمیه عمومی برای بماانزل الله یعنی آنچکه الله نازل کرده می باشد و تورات چندین بار در قرآن به ذکر تسمیه شده و حتی "الذکر" نیز نام دارد:

 

وَلَقَدْ آتَیْنَا مُوسَىٰ وَهَارُونَ الْفُرْقَانَ وَضِیَاءً وَذِکْرًا لِّلْمُتَّقِینَ ﴿الأنبیاء: ٤٨﴾

و در حقیقت، به موسى و هارون فرقان دادیم و براى پرهیزگاران روشنایى و ذکر است. 



وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ ﴿الأنبیاء: ١٠٥﴾

و هر آیینه در زبور پس از ذکر (تورات) نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد


ادعا: پس تکلیف دهها تناقضی که در تورات و انجیل و کتب انبیاء وجود دارد چه میشود؟ 


پاسخ: کج فهمی و کج اندیشی از جانب من و شماست نه از جانب کلام الله! اگر تورات و انجیل پر از تناقض بود، به چه دلیل قرآن به اهل کتاب امر کرده که تورات و انجیل را اقامه کنید؟؟ چرا نفرموده که آن کتب را بدلیل دستخورده بودن رها کنید؟؟ و سراغ این قرآن بیایید! بلکه فرموده: 


قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ لَسْتُمْ عَلَىٰ شَیْءٍ حَتَّىٰ تُقِیمُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنجِیلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَیْکُم مِّن رَّبِّکُمْ وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا فَلَا تَأْسَ عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ ﴿المائدة: ٦٨﴾

بگو: «اى اهل کتاب، تا به تورات و انجیل و آنچه از پروردگارتان به سوى شما نازل شده است عمل نکرده‌اید بر هیچ نیستید.» و قطعاً آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، بر طغیان و کفر بسیارى از آنان خواهد افزود. پس بر گروه کافران اندوه مخور.

 

در ضمن سالانه دهها کتاب و سایت توسط کافران بر ضد قرآن، تورات، انجیل و کتب انبیاء نوشته می شود که قصد آشکار کردن تناقضات در آن کتب را دارد. اما هر چه بیشتر ادعاهای این سایتها را با کتب محک می زنید، بیشتر به بطلان حرفهای مولفین آن سایتها و مقاصد شوم آنها پی می برید. متاسفانه افرادی فریفته اینگونه سایتها می شوند که یا قرآن و تورات و انجیل را اصلا مطالعه نکرده اند یا اندک اطلاعاتی از آن کتب دارند. در حالیکه قرآن فرموده

 

الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَٰئِکَ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَن یَکْفُرْ بِهِ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ ﴿البقرة: ١٢١﴾

کسانى که کتاب به آنان داده‌ایم و آنرا چنانکه حق تلاوت آن است مى‌خوانند، ایشانند که بدان ایمان دارند در حالیکه کسانى که بدان کفر ورزند، همانانند که زیانکارانند. 

 

پس شما هم اول حق تلاوت تورات، حق تلاوت صحف انبیاء و انجیل و قرآن را بجا بیاورید و با دقت آن کتب را تفحص کنید تا حقه بازیهای شیاطین ریز و درشت شما را اغوا ننماید. 

 

رُک و بدون تعارف:

 

اگر کسی صحت متن کتب من قبل قرآن یعنی تورات، صحف انبیاء و انجیل را تکذیب کرد، قدرت الله در پاسداری از کلام خود را تکذیب نموده است. آیا الله که خالق آسمانها و زمین و برپاکننده قیامت است نتوانسته از اوراق مکتوب کلام خودش حفاظت فرماید؟ آیا الله صانع انسان و برپاکننده قیامت، از یک مشت کاتب یهودی یا مسیحی شکست خورده است و مشتی کاتب، کلام الله را تغییر دادند؟؟ آیا دست الله در پاسداری از کلام خودش کوتاه بوده است؟؟ آیا این حرفها کفرگویی مطلق نیست؟ پس چگونه است که هر روز شیعه و بهائیت، تسنن و وهابیت و فرقه ضاله قرآنیون آنرا جار می زنند و بر طبل تکذیب صحت کتب من قبل می کوبند؟


قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ هَلْ تَنقِمُونَ مِنَّا إِلَّا أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنزِلَ إِلَیْنَا وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلُ وَأَنَّ أَکْثَرَکُمْ فَاسِقُونَ ﴿المائدة: ٥٩﴾

بگو: «اى اهل کتاب، آیا جز این بر ما عیب مى‌گیرید که ما به الله و به آنچه به سوى ما نازل شده، و به آنچه پیش از این نازل شده ایمان آورده‌ایم در حالیکه اکثر شما فاسقید؟» 

 

 

وَاللَّهُ عَلَىٰ مَا نَقُولُ وَکِیلٌ

والسلام علی من اتبع الهدی

 

نظرات 2 + ارسال نظر
دوستی دیگر شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:04 ب.ظ

سلام
خداوند ار سپاس که بعد از مدتی نسبتاً طولانی مجددا شاهد مقالات با ارزشی از شما هستیم
پیرامون بحث این مقاله، خداوند متعال چندین بار در قران کتب شرایع قبلی را تصدیق نموده،منتها این نکته را نیز فرموده است که:
وَأَنزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَیْنَ یَدَیْهِ مِنَ الْکِتَابِ وَمُهَیْمِنًا عَلَیْهِ (48مایده)
با توجه به اینکه ترجمه ی دقیق کلمه ی "مهیمن" "نگهبان" است (تا آنجایی که من دنبال نموده ام) و لی مترجمین از کلمه دیگری استفاده نموده اند،استنباط شما از این کلمه و آیه مربوط به آن چگونه است؟و با توجه به کاوش شما پیرامون معنای دقیق لسان وحی،معادل دقیق این جمله چیست و بر این اساس ارتباط بین کتب آسمانی چگونه خواهد بود؟
با تشکر

و علیکم السلام:

این واژه و این آیه جزو آیات قطعی همخوانی قرآن با کتب من قبل است.

واژه مهیمن از ترکیب مِم و نون (من) ریشه می دواند که به زبان ساده دلالت بر عملکرد "ایمن ساز بودن" چیزی دارد. حتما می دانید که بخش وسیعی از آیات قرآن اختصاص دارد به تصحیح انحرافاتی که کنیسه، کلیسا و حوزه حول دین ایجاد کرده اند. بدین ترتیب قرآن با این ایمن سازی به دفاع از متن تورات و انجیل می پردازد و دروغهایی که یهود و نصارا به تورات و انجیل نسبت می دادند را نقش بر آب می نماید.

مثلا: ادعای دروغین نصارا مبنی بر یکی بودن مسیح و الله را مد نظر بگیرید. در حالیکه انجیل بارها بر پیامبر بودن و عبد بودن مسیح ابن مریم تاکید فرموده، قرآن هم می آید و از انجیل دفاع نموده و دروغ نصارا را نقش بر آب می کند.

در یک کلام: قرآن ایمن ساز تورات، ایمن ساز انجیل از اباطیل یهود و نصارا، شیعه و سنی و فرقه های دیگر است.

سلامت باشید.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:43 ب.ظ http://adibnali.ir

برادر عزیز

چرا به بخشی از قرآن کریم ایمان می آورید و به بخشی کافر میشوید.

مگر راسخان در علم نمیگویند : «امنا به کل من عند ربنا»

نظرتان در مورد آیه 75 سوره مبارکه بقره چیست ؟
«آیا انتظار دارید به (آئین) شما ایمان بیاورند، یا اینکه عدهای از آنها سخنان خدا را میشنیدند و پس از فهمیدن آنرا تحریف میکردند درحالی که علم و اطلاع داشتند»

این است گواه الله متعال بر تحریف کتب من قبل

در مورد قرآن هم می توان به برخی آیات ایمان آورد و به برخی کافر شد.... آیا این دلیل تحریف و تغییر قرآن می شود؟؟؟؟؟؟!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد