قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

قرآن کریم و کتب من قبل: تنها انوار هدایت

وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ وَبِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ - بقره 4 (تحلیل و بررسی تورات انجیل و قرآن)

خاورمیانه جدید: ژئوپولیتیک و ترجمان متن مقدس تورات

بسم الله الرحمن الرحیم


موتور محرک این یادداشت آیه 146 سوره بقره است که از مسجدالحرام به عنوان آشنای همیشگی اهل کتاب  نشان به میان آورده است. اما این آیه در ادامه هشدار داده که همین اهل کتاب، حقیقت این آشنایی را مخفی میکنند و خود هم میدانند! پس این یادداشت به بازبینی آیاتی از بخش دوازدهم و سیزدهم کتاب پیدایش تورات هدی می پردازد تا با بررسی پیمانه های ترجمان متن آن ذیل قرائن قرآن کریم نشان دهد: اگر چه متون تورات و قرآن کریم تحریف ناپذیرند، اما بی توجهی عمدی اهل کتاب به زنجیره وحی از تورات تا قرآن، جغرافیای تحریف شده ای را به آیات تورات ضمیمه کرده است تا آن آشنای همیشگی (مسجدالحرام) را ناآشنا نماید. نویسنده متذکر میشود که هر بخش، بحث و نتیجه مربوطه این یادداشت را میتوان ذیل سایه شجره طیبه "قرآن و کتب من قبل" مبسوط نمود. پس نیک است که بدین یادداشت تنها بعنوان مدخلی برای آغاز یک تحقیق همه جانبه نگریسته شود، نه یک پایان. 


فایل پی دی اف یادداشت را از اینجا دانلود نمایید.


از نقطه نظرات شما پیرامون این یادداشت استقبال می نمایم.


والحمدلله رب العالمین


نظرات 2 + ارسال نظر
عارف محب الله 1 یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:22 ب.ظ

خداوند خدای محمد رسول وبلاگ تعبد / زدایکس/ را به من بخشید . من نیز اون وبلاگ نجس رو در یک چشم بر هم زدن حذف کردم . همانطور خداوند کنعان را به بنی اسرائیل و عراق و افغانستان را به جورج بوش و هامان اگاگی را به حضرت استر بخشید به همان ترتیب خداوند وبلاگ تعبد را نیز به من بخشید . حذف وبلاگ تعبد حجتی ست بر حقانیت گفته هام و اینکه تمام اطلاعات همه ی شما در اختیار خدای سمیع الدعاست . به وبلاگ حذف شده ی تعبد نگاه کنید و درس عبرت بگیرید .
مبارک است نام خداوند خدای محمد رسول الله که صدای منو شنید و رمز عبور وبلاگ زدایکس را در کمتر دو دقیقه به من عظا فرمود و منم حذفش کردم .

اکنون ایمان بیاورید که خداوند به سوالات پاسخ میدهد .

أقای عارف، اگر به راستی شما این کار را کرده اید، بدانید که بزودی عقوبت الله گریبان شما را هم در دنیا و هم در آخرت میچسبید و آب جوش و سرب داغ را بابت قطع کردن ارتباط دهها فردی که بواسطه وبلاگ تعبد در این چند وقت مسلمان شده بودند، به شما میخورانند و میگویند:

بچش! این کاری بود که میکردی!

علی ایحال تا روشن شدن موضوع، من هم پای شما را از این وبلاگ قطع می نمایم.

saeid دوشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:05 ق.ظ

خیلی جالب و قابل تامل بود.
راجع به حکم سنگسار درصورت امکان اگر مطلبی بزارین ممنون میشم. فقط چرا جدیدا اینقدر کم کار شدید?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد